27 Ekim 2009 Salı

Geçmiş zamanlarda hexadecimal de kullanmışız...


Uzunca bir süredir dokunmadığım eskiden kalma notlar, kitaplar ve birçok ıvır zıvır vardı. Eylül sonunda askerden gelince hazır da henüz işe başlamamışken bunlara bir el atayım dedim. Aralarında ta üniversiteden kalma notlar dahi çıktı. Zamaında kıyıp atmamışız. Hele ki 2004 Ocak ayında üniversiteyi bitirdiğimi düşünürsek bu kadar zaman iyi durmuş diyorum bu notlar. Muhtemelen 2. sınıf programlama laboratuarı dersinden kalma. Sene de sanırım 2002. Ama tam emin değilim işte. Hey gidi günler diyorum şimdi. Ödevleri ceza puanı almadan zamanında yetiştireceğiz diye az sabahlamamıştık. Gerçi ödevlere geç başlamanın da etkisi fazla idi ama neyse. Mesele zaten nostalji yapmak. Notlar arasında zamanında basit bir metin düzenleyici programcık için aldığım ve tuttuğum bilgiler de vardı. Sanırım assembly de yazmıştık bunu. Tam emin değilim gerçi. Orada tuş alımları için hexadecimal kodlarını çıkarmışım. Bazı tuşların değerlerini de not etmişim. Bunlardan bir kısmı aşağıda
Escape 0x11B0
Up 0x4800
Left 0x4b00
Right 0x4d00
Down 0x5000
F1 0x3B00
....
F10 0x4400 (F1 - F10 arası Yüksek öncelikli (*) değeri hexadecimal olarak 1 artıyor)
Insert 0x5200
Delete 0x5300
Home 0x4700
End 0x4f00
Page Up 0x4900
Page Down 0x5100


Yorucu ama güzel bir ödevdi diye hatırlıyorum. Şimdikiler bu tip işlerle uğraşıyorlar mı bilmiyorum. Çünkü Java her yeri kapladı gibi duruyor.

* (Yanlış hatırlamıyorsam bu şekilde deniliyordu)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder