3 Kasım 2009 Salı

En Güzel Gül


Köyün birinde birgün güzel bir kız yaşarmış,
Kim istemeye gelse olmaz deyip kaçarmış.
Güzelliği her geçen gün dilden dile dolaşır,
Delikanlılar ona hayretlikle bakarmış...

Bu güzelin köyünde bir delikanlı varmış,
Birtek bu delikanlı güzel kızın kapısına varmamış.
Biliyorduki güzeli istemek hep boşuna .
Zaten gitmeyecekti delikanlı kızın hoşuna...

Delikanlı gurbete çalışmaya gitmiş,
Yaşamak için birazda çalışmak gerekirmiş.
İşte böyle düşünüp tutmuş gurbet yolunu,
Gurbet elde zamanla biraz bulmuş yolunu...

Hayatın kanunu zaman gelip geçiyor,
Elde parada var iken evlenmek gerekiyor.
Orada gönlüne göre birisini bulupta,
Evlenip düşlediği yuvasını kuruyor...

Yıllar geçmiş aradan eşiyle köye gelmiş,
Özlediği köyün her tarafını gezmiş.
Kahvede otururken güzelkız aklına gelmiş,
Evlendiği erkeyi bir kez görmek istemiş...

Kızın evine gitmiş kapıda biri varmış,
Güzel kız evinden eşini gülerek uğurlamış.
Bizim güzelin eşi çirkinin birisiymiş
Delikanlı hayretle kızın yanına gitmiş...

Ben peştamal hasanım aynı köylüyüz demiş,
Eşini uğurlarken gördüm deyip eklemiş.
Seni nice delikanlı istedide varmadın,
Eşinle evlenirken nasıl karara vardın...

Güzel kız anlatırım ama bir şartım var demiş,
Bahçemdeki en güzel gülü bulacaksın.
Baştam girip bahçenin sonundan çıkacaksın,
İlerlerken gülü seç geri dönmek yasaktır.
Görevin ilerlerken en güzel gülü bulmaktır...

Delikanlı bahçenin içerisine girmiş,
Bu gül şu gül der iken bahçede biti vermiş.
Bahçenin sonuna gelmiş bir gülü seçememiş,
Bir karara varmakta ne kadar zormuş demiş...

Aslında seçtiği gül biraz geride kaşmış,
Ama geri dönmeyi güzel kız yasaklamış.
Bahçenin sonundan bir gül koparıp gitmiş,
Seçtiğim gül işte getirdim demiş...

Güzelkız delikanlıya bir tebessümle bakmış,
Ama gül bahçesinde daha güzel gül varmış.
Neden en güzel gülü alıp bana gelmedin.
Okadar güzel gül içinde güzelimi görmedin...

Yok demiş delikanlı,
Ben gülleri seçerken baktımki bahçe bitmiş,
Seçtiğim en güzel gül biraz geride kalmış.
Geri dönmek yasaktı gidip onu almadım,
Ras gele bir gül kopardım güzelliğe bakmadım...

Güzelkız şimdi anladınmı demiş,
Benide zamanında niceleri istedi.
Ama hep daha güzelini bulmak için bekledim,
Zaman gelip geçince evlenmek gerek dedim...

Geri dönüş olsaydı seçerdim iyisini,
Almazdım işte böyle tipsizce birisini.
Ama hep güzelliği yanlış yerde aradım,
Güzellik kalpte imiş onu yeni anladım...

Kaynak : Bilgelik Hikayeleri - Cevdet Kılıç

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder